tisdag, januari 13

Hon springer ur bild!

Ååå…vad hungrig jag var när jag kom hem från jobbet idag, men med några små instruktioner via sms på bussen hade Magnus förberett underbart god tomatsås. Det blev middagen idag. Vi lyxade till det hela med lite vitlök, mozzarella och oliver. Kokade pasta “al dente” till, och vips hade vi en supergod vardagsmiddag. Sedan vi svalt sista tuggan har det varit bus i vårt hus. Lilla M kom alldeles nyss springande in till mig och sa; mamma, nu vill jag gå och lägga mig, sen sprang hon ut lika fort igen och fortsatte med leken. Magnus & Lilla M har någon variant på kurragömma, fast man skriker mycket och högt, mitt i allt kommer även Lilla S åkande på sin Nalle Phu-bil som hon spelar olika melodier på, också de i väldigt hög volym. Underart efter en stressig dag på jobbet med besked om att TeliaSonera (min arbetsgivare) varslar 2900 peroner. Det är bara att hålla tummarna för att man får behålla jobbet ett tag till. Nu har Lilla M somnat, men Lilla S håller ut. Jag ska försöka få ner axlarna en bit nedanför öronen, ta en kopp kaffe och vänta på att huvudvärken försvinner. Försökte fånga Lilla M på bild, men trots “sport-läge” på kameran (fångar människor i rörelse), lyckades jag inte få någon bra bild. Håll till godo. Hon springer ur bild!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Du förstår väl att hon firar att det gick så bra på 4-årskontrollen? Vråååålskrik! :)

Ja du, visst är bloggvärlden rolig? Jag kallar den för ett lyxigt gratisnöje!

Kram!

s.m.i.l.e sa...

Hej, vilken söt blogg du har! Hittade hit via Mamman i huset.