onsdag, januari 13

Over and out

Ny bild

Vi kommer att hitta barr fram till midsommar. Nu är i alla fall julen utstädad ur vårt hem och sinne. Det känns så skönt. Visst är det mysigt när man tar fram stjärnor, ljusstakar och saffranslukt sprider sig i huset, men ack så mycket mysigare när allt blir som vanligt igen. Jag vet inte vad som hänt? Jag är verkligen ingen julälskare längre. Inte för att jag någonsin varit det heller, men på senare år känns det som att det faktiskt kvittar huruvida vi pyntar och firar eller låter bli. Min absoluta favoritjulafton hittills, firades faktiskt i södra Indien. I Mamallapuram. På en terrass till en underbar bungalow, tio meter från Indiska oceanen, visserligen med tomteluva på (för barnens skull), en gin tonic i glaset, 35 graders värme och vågor som slog några meter ifrån oss. Det var jul det. God fortsättning förresten!

2 kommentarer:

Margaretha sa...

Visst är det skönt när man är på "rätt" sida året!
Ps:Alltid kul att kika in på Din blogg!
Är själv väldigt ny bloggare, lite kul.. Ds
Kram!

Angelica sa...

Jag älskar julen men tycker ändå att de är ganska skönt att plocka bort den. Dels för att de känns som att de blir sån oordning när alla saker ska fram och andra måste flyttas på.

S: Vi bokade efter en vecka hemma i höstas men de känns som att de är en evighet dit så jag längtar efter lite varmare väder här hemma först, VÅR!