tisdag, juni 15

Om man är stor måste man vara snäll

Idag har vi hälsat på A & S. De bor på landet. På landet där man kan höra tuppen gala, kossor (eller Kanadagäss) råma och hästar gnägga. Underbart fint med sjön och hästhagar som utsikt. Självklart måste jag och mina små hästtjejer upp på världens största hästras – Shire. Vicky är en stor, (ca 180 cm i mankhöjd) Shirehäst.

Juni 2010 043Juni 2010 141Först måste hon borstas och sen ska sadeln på plats. Trots mina 176 cm är det bra att ha en stol tillhands.

Juni 2010 023Först skulle Lilla M rida…

Juni 2010 038 …och lillasyster ska inte vara sämre. Hon ville inte galoppera idag, men nästa gång!

3 kommentarer:

Anette sa...

Hej! Tack för igår :-) Glöm inte att gå in på alvedon.se och kolla på sonen som oxå lever upp till rubriken! ;-)

Klankis sa...

Jädrans, vilken häst! Det är kanske något sådant du ska ha? Mycket häst liksom. Jag vet inte vem som är mest nördig - du som kollar på skritt/trav/galopp-amatörfilm eller jag som åker från Sthlm till Enköping för ridlektion? Riktiga hästnördar är vi. Kram!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Usch då! Ser livsfarligt ut...