måndag, december 7

Lusse lelle, lusse lelle....

Denna fina truddelutt klingar i mina öron! Lilla M har nämligen haft avslutning med Musikanterna i GA-kyrkan i helgen och tränat ihärdigt inför slutshowen. Jag har hunnit med både ett fantastiskt julbord på Lörudden, julmarknad, middag hos goda vänner vid havet, risgrynsgrötsfrukost, skinkmackor, pepparkakor, glögg och pepparkakshusbak med två 5-åringar. (Jag försökte att inte lägga mig i dekorationen och det kletades friskt med glasyr, nonstop och skumtomtar). Så här års kan jag nog alltid hitta en gran eller något annat pynt att gömma det bakom...
Jag ska tömma kameran ikväll och se vad som fastnat under helgen. Nu blir det jobb i några dagar innan vi får njuta av ännu en härlig glöggdoftande helg.

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Jotack, den har vi också hört till leda här hemma. Men hon utökade tacksamt sin repertoar i helgen med de hackade sniglarna. Förlåt, sniglarna som ska akta sig.

:-)

Pepparkakshuset har vi inte riktigt hunnit med ännu. Men byggsatsen ligger i köket och väntar på oss.

Angelica sa...

Skönt med en lugn helg att ta igen sig och vila =) Fullfart mot helgen och sen igenom den i ännu högre fart.