måndag, december 14

Två sockerbagare

Nov - dec 2009 111

Nov - dec 2009 129

Nov - dec 2009 117Nov - dec 2009 124Nov - dec 2009 132Ikväll har jag slagit knut på mig själv, med mycket hjälp av småbagarna och lite hjälp av mamma. Jag är ju inte riktigt den typen som fixar fjorton sorter julgodis, bullar och kakor. Ge mig en gambozola och några köpepepparkakor så är jag nöjd. Hur som helst, blev det både cornflakestoppar (med 300 gram mjölkchoklad, bara som en liten parantes), chokladgräddkola och lussekatter. Heter det föresten lussekatter eller lussebullar? När allt var färdigt, dukade vi fram av alla sorter. Riktigt mysigt lussefika. Nu sover jag gott med ilande tänder och massor av deg i magen. Prutt!

2 kommentarer:

Milliz sa...

Hua vad gott det ser ut!

Anonym sa...

O va gott de ser ut! Och va mysigt att göra sånt tillsammans med barnen. Fast jag är inte heller någon som bakar och gör allt godis själv. Lite kan jag tycka är kul men inte för mycket. Kram