söndag, september 26

Ingen stress

Idag har vi hunnit massor redan. Tyvärr glömmer jag att ta med mig kameran, men det ska bli en annan dag. Vi har blivit fodervärd på en ponny. Hon är 16 år och heter Alice. Världens finaste lilla ponny är det och Lilla M och Lilla S älskar henne. Det gör jag med - trots att hon är en ponny. Idag har hon flyttat. Till ett deluxboende (skulle jag tycka om jag var en liten ponny). Stor, fin, ljus box med massa plats. Fin kompis. Islandshästen Tindra. Vi sköter om och rider på henne så mycket vi bara hinner, men de dagar då det kör ihop sig fixar hyresvärlden Monica alltihopa. Det är inte bara att ha häst...Vi skyndade hem eftersom Lilla M hade kalastid att passa. Skjutsa till kalaset, ut och "hösta" på gården - alltså slänga sommarblommor, ta in krukor, göra plats för trädgårdsmöblerna i förrådet, plocka ihop alla leksaker, trehjuling, traktor och trehundratusen småsaker såsom spadar, hinkar och diverse annat. Och sist men inte minst hinna klippa gräset för sista gången (det sa jag förra gången vi klippte också). Ikväll äter vi kräftor och dricker ett gott vin. Imorgon hoppar vi in i ekorrhjulet igen och vips är fredagen här.

1 kommentar:

Klankis sa...

Bra tänkt där med lyxboende. Stressa till stall för att mocka och fixa mat varenda dag har man gjort tillräckligt många gånger ju! Jaha, när blir det en stor häst då? Zelma är fortfarande inte såld...