lördag, augusti 22

Njut av vardagen

Så var den första veckan avklarad. Vi klarade det! Det är verkligen så jag ser på saker just nu, men jag hoppas att det snart känns lite bättre och att vi (jag) kan njuta lite mer av vardagen. Barnen har gått första veckan på sin nya förskola. Montessori. Spännande, men väldigt annorlunda. Just nu känns det lite chockartat, men jag har förhoppning om att det kommer att kännas bättre snart. Jobbet väntar på måndag, men det bli ju inte allt för betungande. En veckas rivstart för att sen vara ledig två sköna veckor till. Vi ska ju hinna med en välbehövlig solsemester i Turkiet. Jag måste få lite sol på min kropp och i mitt sinne för att klara av höst och vinter i mörker och kyla. Kolla gärna in stället vi skall bo på. Jag tycker att det verkar helt ok! Mer än ok faktiskt! Jag ser mig själv i en av de där solstolarna. Halvfet och blek, men blek är jag förhoppningsvis bara ett par dagar. Fetman får jag ta tag i när jag kommer hem.

Side 1 AYTSUSB1086_2 AYTSUSB1088_2 AYTSUSB1128_2 AYTSUSB1130_2 AYTSUSB1131_2 AYTSUSB1138_2 AYTSUSB1139_2

Längtan…

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi tyckte också att det var annorlunda och chockartat i början (kanske tycker vi det fortfarande). Det är ju en stor skillnad på allt jämfört med Benjamins förra förskola (Kulan), där var det rörigt och ingen som hade koll vad han haft för sig på dagen. På Montessori verkar det vara ordning och reda även om det är lite stök just nu kanske med tanke på all byggnation. Jag tror det kommer att bli bra framöver. Hoppas ni kommer att trivas och ha en trevlig semester, ser underbart ut. Vi lär ju synas fler gånger där uppe på dagis .
Hälsningar
Jessica Lindstein
Trevlig blogg föresten