onsdag, augusti 5

Rundtur

Idag har jag åkt bil runt hela länet. Smala, slingriga vägar ger mig ett sånt fruktansvärt illamående. Jag blir svettig, yr, får huvudvärk och vill kräkas när jag sitter bak OCH tittar på vägen. Jag lovar, jag läste inte så mycket som en rad. Stora lass med lakritsglass + sås och strössel på närmsta stopp efter ca 3 timmar gjode mig till en ännu mer illamående individ. Och väl hemma dukade vi upp massor av nyinköpt rökt och gravad fisk som ligger och jäser i magen tillsammans med lakritsglassen just nu. Jag tror faktiskt att jag mådde bättre i baksätet på bilen även om jag skulle läsa en tjock roman, med pytteliten text. Hallelulja!

1 kommentar:

Cathrin sa...

Jag hatar också såna vägar, att jag bor med en som gärna vill gasa lite extra på såna vägar och köra smarta spårval hjälper INTE! ;)
Att det inte tillverkas lika mycket trävolnger numera, det är ju fantastiskt konstigt... Nu är det ju snart Madonna, springer vi inte på varandra där då tycker jag att vi ses nåt till veckan. På Mårtensbacken, för jag har minsann inga schyssta inredningsvinklar att visa just nu. ;) KRAM