tisdag, oktober 13

Barnens rum

Äntligen har vi fått lite bättre ordning efter utbyggnaden (förra sommaren). Barnens rum är nästan klara och det känns så skönt.

Lilla M´s rum.

Vi köpte en mysig och färgglad matta i helgen. Jag trodde nästan att det skulle bli för mycket eftersom hon även har en randig fondvägg, men basfärgen på möbler och övriga väggar är vit, så det gick bra och blev fint!

Blandat 121Blandat 120

Blandat 123

Lilla S´s rum

Hit har alla Lilla M´s gamla möbler hittat. I helgen bytte vi ut en låg leksaksbänk mot bokhylla. Lilla S har “bonad” från marknad i Södra Indien. Köpt för ca 20 kr. Jag har sett exakt lika på dyra inredningsbutiker. Jag gjorde ett fynd!

Blandat 128 Blandat 134

Blandat 129

Så skönt är de små kan sitta och pyssla tillsammans. Det har verkligen blivit lugnare här hemma. Jag tror att det beror på att Lilla S “växt ikapp”.

Blandat 141

3 kommentarer:

Victoria sa...

Vilka mysiga rum de har era söta tjejer.
Kram Victoria
viret.bloggagratis.se

♥ mamman i huset ♥ sa...

MAKALÖST FINT! Jag är imponerad...

Har sagt det förr, men säger det igen: NJUT av att ni har ett nytt hus. Det är SÅ jobbigt att byta ut gammalt - lite i taget. Just nu stör jag mig bland annat otroligt mycket på fula lister i delar av huset.

s.m.i.l.e sa...

Inspiration som på beställning! Det är dags att byta ut spjälsängen mot stor säng för dottern. Men rummet är så litet! Undrar hur de tänkte som planerade huset...

Ljuvliga ränder, både på matta och golv!