torsdag, oktober 15

Hockus pockus fillijockus

Eller vad ska man kalla det? Jag har varit på två behandlingar. Zonterapi. Jag hade absolut ingen aning om vad det var för något när jag slog numret och bokade in tiden. Väl där kunde jag nästan inte hålla mig för skratt eftersom jag bara inte kan tro på sånt där. Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Fast jag säger inte att jag har ändrat mig.
Behandlingen gick ut på att han klämde och masserade på mina fötter. Jag bara låg där och det var riktigt skönt. Efter 1,5 timme var han klar. Jag var överkörd av tåget.
Jag kunde knappt hålla mina ögon öppna under bilresan hem. Dagen efter var jag svälld. Så svälld att jag inte kunde få på mig mina ridstövlar när jag skulle till stallet. Det har aldrig hänt. Igår var det dags för behandling två. Lika behagligt under behandlingen, men idag är jag däckad. Kroppen värker och jag är trött. Jag vet inte om det beror på zonterapi eller om det är tillfälligheter. Är det någon av er som har erfarenheter från något sånt här? Jag fick tipset av en kille som gör sulor åt mig eftersom jag har problem med mina knän och han är helt säker på att zonterapin ska kunna bota mina knän. Vad vet jag, men efter joggingtur i lördags kändes det bättre. Det kanske är inbillning eller bara tro, men det spelar ju egentligen ingen roll. Bara jag skan springa med mina knän igen, så får det vara vilken hockus pockus som helst. Jag ger det några behandlingar till, sen får jag se om jag har ändrat mig eller om jag lägger ner. Nu väntar Lotta och långprommis (fast M ville att jag skulle vara hemma och ta ett glas vin istället). Är han inte riktigt klok?

Fakta:Fotzonterapi bygger på ett samband mellan olika zoner på fötterna och olika delar av kroppen. Genom massage på dessa zoner söker man upptäcka och behandla olika störningar.

3 kommentarer:

Victoria A sa...

Spännande sånt där tycker jag.
Får höra fram över hur det går..
Kanske skulle prova för min mage, hmm.

Vad säger att du inte kan ta ett glas när du kommer hem :)

kram

Linda sa...

jag sa ju att det var bra grejor det där... Allt är inte hokuspokus.
Ses på Tors.
Kram

Klankis sa...

Jag gick under en period och har aldrig mått bättre!