onsdag, februari 10

VAB

Idag är jag hemma med Lilla M som väckte oss 01:30 i natt med kräksjuka. Efter sanering av både sovrum och barn kunde vi somna om igen. Minsta lilla ljud eller rörelse från Lilla M gjorde att jag hoppade högt i sängen. Jag vill inte vakna i … mer än en gång. Nog talat om det. Hon är fortfarande svag. När jag ändå är hemma och “vabbar” kan jag ju försöka få något gjort och jag började i tvätthögen. Tvättat, tumlat, torkat, vikt och stoppat in i alla garderober. Just nu - i denna stund är det soprent i vår tvättstuga, men imorgon fyller vi på. Mamman kan ju inte gå göralös (eftersom jag också passade på att dammsuga, torka köksluckorna, dammtorka, byta i sängarna och skotta idag).

januari 214

1 kommentar:

Angelica sa...

Stackars! Jag håller tummarna HÅRT för att slippa de där men de är väl oundvikligt när man har barn på dagis.