fredag, juni 12

Avslutning

Ikväll bär det iväg till V på Alnö. Vi ska ha avslutning i ridgruppen. A får agera taxiservice eftersom hon är så hurtig och ska springa Indalsledenloppet imorgonbitti. Hon är duktig den där A. Själv ska jag hälla upp ett glas rosé och njuta av tystnaden. Imorgon är det "slut på friden" som min kära M uttryckte sig. Vår lilla M kommer äntligen hem och hon är efterlängtad. Min chef frågade härom morgonen om vi ändrat våra morgonrutiner eftersom jag kommer gående lugnt och stilla flera minuter innan jag börjar, och inte inspringandes med hanväskan, mobilen, matlådan, bilnycklarna, smörgås och kaffekopp i högsta hugg. Näe, sa jag. Vi har bara ett barn hemma, så det är hur lugnt som helst. Jag förstår mig inte på dem som säger att har man ett barn så blir det ingen skillnad med två, men de kan inte veta vad de pratar om. I det fallet är inte 1+1=2, det är =3. Sådeså.

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

10 st? Jisses! Svårt att hitta på nåt bra, som samtidigt inte kostar en hel förmögenhet.

Sonen får ny fröken till hösten så vi kände att vi ville ge en riktig avskedspresent. Hade tur och hittade små Ittala Marimekkoskålar för 98,- st på Höganäs Fabriksutförsäljning.

Fin, god choklad är annars aldrig fel? Nåt som man inte unnar sig själv.

Victoria A sa...

:-)
ha en trevlig kväll!

kram