fredag, februari 4

kämpa

Faan vad jag kämpar. Det ger inget resultat, eller det ger mig +/- 0 kg, vilket jag ska vara nöjd med, men det är jag ju inte. Eftersom min diet - LCHF består av SMÖR, GRÄDDE, BRIE, FETA och MOZARELLA borde jag vara nöjd med att stå stilla, men det funkar ju liksom inte för en gammal viktväktare att äta sådana mängder med fett och ändå gå ner eller stå stilla i vikt. Det blir fel i hjärnan. Det ska inte fungera. Jag behöver tid.

Ikväll har vi ätit: halstrade pilgrimsmusslor med gurksalsa samt färska räkor med egengjord dillmajjo och god sallad. Vi har druckit bubbel och gott vitt vin. Ååååh jag njuter.

2011 012

Barnen fick hamburgare och grönsakstallrik med fetaost – vad gör man inte…

2011 010

1 kommentar:

Anonym sa...

Ge inte upp! Jag beundrar er alla som ens orkar tänka diet... jag är hopplös på allt vad mat heter. Jag försöker iaf notera vad som händer i kroppen beroende på vad jag äter, hur jag reagerar, mår och orkar av olika mat. Sedan verkar det oundvikligt att vi då och då far fram som mal och söker det söta... =) Kram Pia