måndag, februari 28

motion och mat

det har inte blivit mycket skrivet om det den senaste veckans mat och motion. Jag håller mig fortfarande till LCHF och det går bra även om jag kan få toksug efter kolhydrater vissa dagar. Motionen har varit obefintlig. Fy. Ikväll kommer vändningen. Crosstrainern är inburen och jag ska svettas i minst 45 min. Jag hade tänkt åka en sväng på skidor, men det känns inte lika lockande nu när temperaturen sjunker och mörkret faller. Det blir hög musik och träning inne istället.

Middag idag var ett hopkok, en kylskåpsrensning. Kassler i skivor, varvade med ananas, värsta 70-talet. Mamma hade till och med ett namn på rätten! Det gratinerades i ugnen med spenat, grädde och ost. Jag hoppade såklart över ananas och ris som de andra i familjen åt. Jag kokade brysselkål med smör och salt. Det lät kanske inte som någon höjdare, men det var inte så tokigt. Frukosten bestod av ett ägg och en LCHF smörgås med skinka och te. Lunchen = en proteindrink / måltidsersättning.

Nu ska Lilla M göra sin “bak”läxa. Bakläxa i dubbel bemärkelse. Hon skall baka en chokladkaka och gör det några dagar försent. Jag ska stänga in mig med helvetesmaskinen och hoppas att lukten av chokladkakan inte sprider sig i hela huset.

images3

Inga kommentarer: