onsdag, november 18

Mera deg

Jag gillar också deg, men de gånger jag snor ihop en måste det resultera i något gott. Två olika sorters bröd blev det den här gången. Recepten hämtade från Leila. Ja, jag vet att jag sagt att jag varit trött på henne, men hon har bra recept. Jag vill bara inte se när hon står i sitt underbara, sjönära, fint inredda växthus, när solen skiner och träekan ligger fint parkerad intill bryggan ett fåtal meter därifrån och hon mäter upp alla ingredienser från underbara små skålar och jag själv står med ett decilitermått från IKEA och mäter direkt ut påsen.

1. Jättegod Sirapslimpa

2611670134

2. Filmjölkslimpa (min favorit). I detta recept tog jag bort fikon och la till valnötter.

4034293446

Blandat 397 Blandat 396

Väntar på en skjuts in i ugnen!

1 kommentar:

Cattas liv och tankar sa...

Smaskigt!! Måste ta o baka lite matbröd!!