söndag, november 29

Mot Kungliga Hufvudstaden

170-90%20Uppr_X2_exterior_lagSatte mig på tåget för att besöka Stockholm med min syster som kom med samma färdmedel från Malmö. Vi mötte upp på Centralen och har haft en supermysig lördag i storstan. Trodde på lite shopping, men antar att jag börjar bli riktigt gammal. Jag är som en gubbe som tycker att de spelar för hög musik i butikerna och får ingen shoppinglust över huvud taget. Jag vill helst vänta på en bänk utanför. Jag fick bara med mig en enda liten påse hem och i den var det tröjor till tjejerna. Efter stan myste vi på hotellet med bubbel och surr innan taxin körde oss till Cirkus. Det var dags för Cats.

Cats%20logo1Musikalen som fått fantastiska recensioner väntade. Jag eller vi hade nog ganska höga förväntningarssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss. (Oj klev upp ett ögonblick, men Lilla S satt kvar och ville tydligen skriva sin bokstav!) Jag erkänner att jag höll på att somna tre gånger och att jag inte hängde med i handlingen, trots att de spelade på svenska. Jag gillar inte musikal. Nu vet jag med bestämdhet att jag inte gillar musikal.

1 kommentar:

Catharina sa...

Va mysigt med en "syster" helg!!