onsdag, november 19

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter till hälften genomförd undersökning. Läkaren kunde inte se allt han ville så ny tid är bokad och den gången blir jag sövd. Lika så bra det!

Farmor och farfar for precis hem. Karina har hämtat barnen idag och kommer hämta dem i morgon oxå. Vi har ätit goda hemmagjorda köttbullar med stuvade makaroner. Det var otrooooligt smaskigt, men jag fick ju ta det lite lungt och kunde inte alls äta så mycket som jag hade önskat.

Nu är det tandborstning, pyjamas, Bolibompa och välling för hela slanten. Jag ska lägga mig i soffan så fort barnen somnar för jag är fortfarande lite "groggy" efter en rejäl morfin- och bedövningsinjektion. Jag är halvfull! Leilas jul på TV4+ ikväll. Ilove her!

"Det blir allt från mjuk lingonpepparkaka till kanderade äpplen och Ullas knäckebröd. Leila gör även efterrätter såsom hjortronsemifreddo med kardemummafudge och blodapelsindessert med nutella och vit choklad. Dessutom gör hon mängder av julgodis och glöggdoftande drinkar som hör julen till. Leila tillverkar också ätliga julklappar som hallon- och chokladmarmelad, smaksatta snapsar och cognacsdoftande krukost."

Kanske tar jag en titt på Bonde söker fru oxå. Jag gillar Peter men ibland kan det vara som rena rama skräckfilmen. Jag skäms ihjäl när jag ser vissa avsnitt och måste snabbt byta kanal. Oooaaaahh.....

Inga kommentarer: