onsdag, november 5

Sjuklingar

Idag är jag hemma med Maja som är sjuk och Signe som är halvkrasslig. Kl 11:00 hade vi återigen tid på BVC för sista vaccinationen innan resan. Läkaren var på plats och ville kolla Majas & Signes halsar innan sprutan skulle tas. Maja var jätteduktig och gapade snällt. Tyvärr såg det inte så bra ut... Signe vägrade gapa, så hon fick ta sin spruta. Hon är ju trots allt ganska pigg och har ingen feber. Läkaren ordinerade halsprov på Maja, så vi packade iväg oss i bilen, eftersom BVC har tillfälliga lokaler pga vattenskada måste man åka mellan vanliga VC och BVC. Väl inne blev det halsprov. Maja var superduktig. Eftersom jag också känner mig halvkrasslig med halsont, blev det halsprov på mig med. Resultat: Maja och jag har elaka "bacilusker" i halsen och måste äta penicillin. Vi blir nog hemma imorgon också. Hoppas bara att jag känner mig piggare till fredag. Då sticker jag och mamma till Köpenhamn på en liten minisemester. Härligt!

Inga kommentarer: