måndag, maj 4

Lycka

10:15 svängde vi in på parkeringen till Birsta köpcentrum och IKEA. Vi trodde att vi var först eftersom de öppnar 10:00, men det var flera lite äldre människor, ja jag skulle nog kalla dem pensionärer som stegade ut glad i hågen, med flera påsar hängandes i armarna. Mimmim, jag och pluttarna strosade runt i affärer i säkert två timmar. Sen blev det dags för lunch och “nappie” för lilla S. Lilla M ville leka i bollhavet så jag och Mimmim strosade en timme till på IKEA. Livet kan vara underbart ibland, men visst skulle det vara skoj om man kunde köpa några av de där grejorna som man går och suktar efter och inte bara en jävla massa värmeljus & servetter. Kom hem fem timmar senare med två trötta men nöjda barn. Lilla M lyste som en sol eftersom hon fått välja tre par nya strumpor som hon tänker ha på sig varje dag och hon kommer inte använda de där gamla fula som ligger i garderoben. Sådeså! Jag skulle också vilja känna sådan lycka över tre par alldeles nya strumpor.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ja, de har inte högra krav de små. Synd att vi mammor har desto högre krav...

Jag ska då ställa högre krav på mig själv imorgon när det gäller tålamodet!

Kram!