onsdag, maj 13

Sov gott

Satt och funderade på hur många nätter vi (jag och min kära M i synnerhet) har sovit hela nätter de senaste 5 åren? Kom fram till att det inte är så många. Visst har vi haft barnvakt till barnen och vi har otroligt mycket hjälp och stöttning, men oftast är barnvakt förenat med någon form av nöje för mamma & pappa, vilket oftast också resulterar i lite sömn. (Oj, hur lät det där)? Alltså har vi barnvakt är vi oftast bjudna på fest eller någon annan trevlig tillställning där man dricker lite (eller mycket) vin och kommer i säng sent. Jag är ju en väldigt “trött” person. Alltså, jag gillar att ha sovmorgon och jag går oftast inte till sängs så sent. Det finns inte mycket som slår att krypa ner mellan lakanen med pyjamas och bok. Underbart! Att vi dessutom alla dagar i veckan, 12 månader om året vaknar ett antal gånger per natt för diverse aktiviteter (äsch, nu lät det dumt igen), såsom värma välling, torka små kissnödiga barn, släppa ut katten eller bara ta sig ett glas vatten gör ju inte att sömnen blir bättre, men vad gör väl det. Det jag egentligen ville säga var nog bara att det inte finns något mysigare än när ens varma, mjuka, vaniljluktande, lilla barn kommer och vill krypa ner under samma täcke, borra in sina vassa tår i mina lår och pilla ordentligt på mitt öra. Sov gott!

storsang_invitedtojessicaBild: Invited to Jessica

Inga kommentarer: