söndag, maj 31

Vad fick ni?

Vid flera tillfällen har jag sagt till mannen i huset att han inte ska hålla på och köpa massa onödiga presenter till mig på mors dag. Varje gång ser han ut som ett frågetecken och säger med halvöppen mun – vaddå? –Du är inte min mamma, du får väl snacka med lilla S & M. Också kommer de små dragandes med ett paket i alla fall. Inövat säger Lilla M: grattis på morsdag, mamma. Vi älskar dig! -Nämen, säger jag lika förvånad varje år. Vad har du och lilla S köpt till mig? Mannen i huset håller minen och det ser ut som om han på allvar tror att jag tror att det är småpluttarna som själva varit på stans inredningsbutik och köpt ett fint paket. Förväntansfull öppnar jag och i paketet ligger: En självvattnande kruka från eva solo som jag önskat mig! Nu står min basilika i den ute på terassen! Tusen varma mammakramar till Lilla M & S. Duktiga tjejer som kan fixa själv!

flower_foto1flower_foto4

1 kommentar:

Petra_p3a sa...

Så snygg den är, sån skulle alla mina blommor behöva...
Själv har jag inte fått nåt än på min första morsdag...sambon skulle handla i dag hade han tänkt men då var jag ju med så det blev inget av med det...får se om jag har ngt som väntar i morgon efter mitt första arbetspass på ett år.

Kram