fredag, maj 22

När ska vi njuta?

Projektet skall målas för första gången ikväll om jag hinner. Jäklar vilka bråda dagar det är nu på våren. Det fixas, målas, eldas, snickras, oljas, grillas och vipps så är sommaren slut och vi ska in med allt i förrådet igen. När ska vi skita i att trädgårdsmöbeln behöver oljas och bara sitta ner i den och njuta? Kanske nästa sommar? Jag ska göra allt jag kan för att inte komma på något nytt projekt. Jag har lovat mannen i huset att inte komma på några fler idéer nu. Men det är ju så underbart att ha en sambo som kan göra verklighet av mina visioner!

3 kommentarer:

Petra_p3a sa...

När får vi andra se vad det är för hemligt projekt ni pysslar med? ;)
Ha en härlig helg.
Kram L & P

♥ mamman i huset ♥ sa...

Men så är det väl tyvärr lite med hela livet...? Även med barnen kan jag känna eftersom det är så mycket man hela tiden måste varna för, säga till om, uppfostra och hindra - och helt plötsligt upptäcker man att man har glömt, eller helt enkelt inte hunnit, njuta riktigt.

Vi måste nog alla bli bättre på att njuta. När det gäller altan och utemöbler torkar jag bara av dem lite snabbt innan vi sätter oss så att vi ska hinna sitta ute de stunder solen skiner. 6 månader ligger det ju snö på den så det är inte så noga med djuprengöring tänker jag.

Njut nu riktigt mycket resten av helgen! Kram!

s.m.i.l.e sa...

Ungefär vartannat eller vart tredje år hoppar vi över och bara njuter. I år fick vi faktiskt tid och lust och möjlighet att olja trädäcket riktigt tidigt på säsongen - underbart. Möblerna däremot är o-oljade. För tredje året i rad, tror jag. Men sommaren har ju bara börjat, så kanske... Eller också inte. Det går ju lika bra att sitta på dem o-oljade. Fast kanske inte lika länge... Asch! Vi får se.