söndag, maj 31

Vi är inte kloka – jag vet.

Idag. 30 grader varmt. Jag tycker att vi ska ta en tur till IKEA. Mannen i huset suckar, men kör bilen i rätt riktning. Väl framme är målet inställt på en kruka. En speciell kruka eftersom jag redan har två och behöver en till. Hurra! 30-50% rabatt på alla krukor som finns kvar. Min syns inte till. F-n. Jag blir sur, men tänker att vi går ett par meter in i butiken och tittar om de har några sittkuddar eftersom vi behöver det till vårt “projekt” (som ni inte fått se ännu). Och där står den. En sista kruka i skylten med fula plastblommor i. Den ska jag ha. Inga problem säger lagerarbetaren och lyfter ner den. 30% rabatt var det också. Det blev en bra dag det här. Nu står den där ute bredvid eva solo och väntar på något annat än plastblommor. Vad det blir får ni se en annan dag.

0093445_PE231068_S3Bild: IKEA

Inga kommentarer: