tisdag, januari 25

det blev thaifisk och äggrulle med lax

Middag hos mamma. God som alltid. Hon serverade Thaifisk. Det var fisk (torsk eller nån annan vit fisk), sockerärtor, bambuskott och gröna bönor i en ljuvlig sås med kokos, grädde och grön curry.
Efter middagen åkte jag och Lilla M till stallet. Jag fick ytterligare 30 minuters promenad och det var skönt. Stora M och lilla S gick på Bamsegympa.
När vi kom hem var jag vrålhungrig. Inte bra. Tog en liten skål med turkiskyoghurt, grädde och vaniljpulver. Det räckte inte. Rullade ihop en skiva rökt lax, en stor bit brie och en kopp te. Nu ska jag sova gott.
Lagade lunch till morgondagens matlåda också. Omelette med rökt lax.
två ägg
2 msk grädde
salt och peppar
3 skivor rökt lax
god sallad
Häll smeten i en stor stekpanna och stek på svag värme utan att vända. När den är klar ser den ut som en tunnpannkaka. Lägg upp på en talrik och låt svalna. Lägg på 2-3 stora skivor rökt lax och rulla ihop. Dela i två delar och servera med en god sallad. T ex rödlök, ruccola och tomat.
God natt!

2 kommentarer:

Klankis sa...

Det låter som en mycket god diet du pysslar med. Lax och brie liksom.

Victoria A sa...

mmm, gott!
idag blir det kycklingfilé, avacado och stekt broccoli.

Vemdalen.. ja du, vad kör vi för menyer där. blir att handla med en masssa ägg, avacado och keso känner jag. sen äter vi väl med måtta med de andra :)
det skiter sig ju rejält ändå, men vinet och jägern! ;)