fredag, januari 21

vad sysslar jag med?

Just nu är jag inne i en fas när jag inte har orkat blogga. Jag vet inte vad jag ska delge er? Vem bryr sig om hur just mitt ekorrhjul snurrar? Vi småbarnsföräldrar med inrednings - och matintresse (jag placerar mig själv i den kategorin) har väl i princip likadana dagar. Lämna på dagis, jobba deltid, stressa, handla mjölk och Polarbröd (Pärlan), hämta på dagis, steka blodpudding, duka, duka av, leka mamma och storasyster, tänka att jag borde träna, se Bolibompa, natta, stupa i soffan, sova, o s v, o s v. Vad kan hända liksom? Jag vet inte hur bloggen ska leva vidare, men om jag styr in på ett annat spår än enbart familjeliv kanske det blir lite spännande?
Så sagt och gjort. Jag bantar. Inte för första gången. Jag har aldrig varit riktigt överviktig, men när jag var ca 20 år nådde jag min "all time high" 79 kg. Jag gick med i viktväktarna och tappade 16 kg. Det var den lyckligaste tiden i mitt liv. Jag vill inte vara tjock och lovade mig själv att aldrig hamna där igen. Nu har jag gjort det. Visst, det har tagit två graviditeter och tretton år, men ändå. Efter jul vägde jag in mig på 78 kg.

Inga kommentarer: