fredag, januari 21

snart klar fast ändå inte

Hur har det gått då?
- Bra!
Den första veckan gick jag ner till 74,5 kg. Jag är väl medveten om att man tappar ca 2 kg vätska eftersom kroppen tömmer alla depåer vid en sån här sträng diet.
Vecka två som jag är inne i nu har det inte gått i samma takt, men jag är ändå nöjd. Vid invägningen imorse stod det 72,3 kg på vågen.
Min totala viktminskning är alltså 5,8 kg.
Jag är nöjdare och gladare!
Frukost och lunch består idag av pulverdrink , men ikväll ska jag äta mat. Jag ska äta grillade pilgrimsmusslor med salsa på avokado, tomat, gurka, paprika, vitlök, chili och lime. Jag tänkte även äta några räkor (jag längtar efter fisk och skaldjur). Till räkorna ska jag sno ihop en dillmajonäs och sist med inte minst ska jag sippa på ett riktigt gott bubbel.
Eftersom man naturligtvis inte kan börja äta som "vanligt" efter avslutad diet har jag tänkt ta det mycket lugnt. Små portioner med mycket protein och i princip utesluta kolhydrater helt. Kalla det GI eller LCHF, mig kvittar det. Jag ska gå ner i vikt. Mitt mål är 65-68 kg.
Det betyder att jag har 4,3-7,3 kg kvar och det ska jag klara innan 30/5-2011. Jag V Ä G R A R att bada i vassen till sommaren.

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

BRA JOBBAT!

Själv är jag nöjd med att sommarens viktminskning håller i sig - och det gör den tack vare att jag har börjat jobba. Åt nog lite för många mellanmål när jag var hemmafru.

Kram och lycka till.

Victoria A sa...

Duktiga du!!!!!!
KRAM