måndag, januari 24

uppsvälld

Idag känner jag mig lite uppsvälld. Såklart måste kroppen reagera på att helt plötsligt få mat igen, men jag hoppas att det inte visar sig allt för mycket på vågen på fredag. Idag har jag köttfärsbiffar och brysselkål med en smörklick till lunch. Jag längtar!
Jag hoppas att jag hunnit bli hungrig till lunch. I fredags bakade jag ett kolhydratfritt bröd, som var jättegott. Två supertunna skivor med bregott, skinka och grönsaker håller mig mätt i flera timmar.


Här får ni receptet:

1 bröd á ca 27 skivor (1 kolhydrat och 2 PP per skiva)
Mixa i mixer (ska bli som mjöl):
4 dl krossat eller helt linfrö (200 g)
2 matskedar Fiber Husk
2 teskedar bakpulver
1½ tesked salt
Lägg i resten av de torra ingredienserna:
1 matsked brödkryddor, jag använde Santa Marias.
4 dl valnötter (ca 150 g)
Rör ner till en jämn smet:
250 g kesella 10%6 ägg
Sätt ugnen på 175 g och klä en form med bakplåtspapper och fördela den ganska kompakta degen i den.
Grädda i 80 min lågt i ugnen.
Låt svalna och skiva sedan upp i skivor!
Receptet hittade jag på: http://56kilo.se/

2 kommentarer:

Cathrin sa...

Jag älskar att du bloggar igen! Wiihaa!

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har Cajsa! Jag kommer verkligen testa baka brödet för det ser supergott ut! Ha det gott kram Pilla