onsdag, april 22

Efterlysning

Jag är efterlyst. Har varit lite tyst på sista tiden, men i takt med att solen tittar fram, har jag dragit mig tillbaka. Jag har liksom inte samma inspiration längre. Jag vet inte hur jag ska hinna med mig? Kvällens projekt är i alla fall att vika tvätt, tvätt, tvätt, tvätt. Oj, snart hittar jag nog Magnus i högen!

Jag ska inte missa Leila heller, men med risk för att bli mordhotad så säger jag nu ändå de förbjudna orden; jag blir så trött på henne ibland. Hon är alltid underbart fin, har underbart fina kläder, ser så underbart glad & tillfreds ut, lagar underbart god mat, allt är förberett i små pastelliga skålar, grillen är tänd, allt är framdukat, solen skiner nästan alltid, hon grillar vid en liten sjö, inte en enda mygga syns till, inga hungriga barn som drar henne i kjolen, ingen glöd som plötsligt slocknar och ingen buffébjudning som slutar med att all mat måste bäras in för det blev så jävla kallt att sitta ute. Varför kan ingen göra ett matprogram i verkligheten? Hur piffar man till blodpuddingen i ett stökigt Svenssonkök med griniga, dödströtta, hungriga barn & föräldrar, smulor på bordet sedan frukost och en stor jävla hög med disk. Förlåt att jag svor två gånger. Jag blir trött på allt pluttinutt. Har slopat flera av de bloggar som jag tidigare besökte för det känns inte äkta.

Näe, nu ska jag sluta gnälla och tömma kameran på alla kort från de senaste dagarna. Jag kanske till och med struntar i att vika tvätten. Den ligger ju bra där den ligger!

Ps. Idag ska hon laga helgrillad fläskfilé penslad med äppelglaze som serveras med sommarens godaste potatissallad med äpple. Till dessert blir det läskande äppel- och yoghurtglasspinnar och till fikat bakar hon helt underbart goda äppel- och sötpotatismuffins.

Det ni!

6 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Härligt inlägg Cajsa! Jag tittar inte heller på Leila, men var lugn: hon får barn i april och då fixar det till sig det där med "att se normal ut". För det är ju det vi andra gör: ser normal ut alltså!

I mitt byggkaos med två vuxna som inte alls vet hur vi ska ro detta med ventilationen i land försöker vi trösta varandra med att vi i alla fall är friska allihop... Trotsig 5-åring är frisk hon också även om man iblaaaaaand tror annat!

Kram!

Pauser ifrån bloggen ska man ha, men visst är det väl häftigt att vara saknad av nå'n man aldrig har träffat? Eller har vi träffats?

Victoria A sa...

Jag håller med dig!
jag blundar ofta för skiten och gör det som är roligare :) men det finns hela tiden i bakhuvet- disken som måste plockas ur maskin.. grejer som är överallt..you name it :)

kramkram

Anonym sa...

hahahahaa..men du sätter huvudet på spiken där..bra att höra att det är fler somk undrar hur det där skulle funka i praktiken! =) ha det bra!/malin nylund

Annelie Johnsson sa...

Hej vännen!
Här är ännu en som inte kollar på Leila, det blir Greys Anatomy för min del.Och visst kan man bli trött, har också lagt ner hetsen, fick ångest när man surfade runt på en massa "innebloggar", där allt kretsar kring inredning & köp, köp, köp. Och deras hem såg så hemskt perfekta ut, att jag ibland undrade om det verklgen bodde nån där...

Nej, länge leve lite skit i hörnen och ett ärligt och okonstlat leverne.
Kram!!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Behöver/skulle vilja ha mer info om väggarna i vardagsrummet! Hur tjockt trä, vilken typ av virke, hyvlat, ohyvlat, samtliga väggar, vad på övriga väggar, målat innan, målat efter? Jag har sökt på internet i timmar - känns det som - och jag hittar ingen beskrivning som känns bra. Det ser fint ut hos er och det verkar som om ni bara har trä på en vägg, eller? Det skulle vara bra hos oss, men vad har man då på övriga väggar så att det ser bra ut... Mååååånga funderingar på det estetiska har jag, och maken river fortfarande sitt hår kring ventilationen. Håhåjaja!

s.m.i.l.e sa...

:-D

Jag satt precis och tänkte på en annan sak, apropå bloggvärlden och puttinuttighet. Bläddrade för ovanlighetens skull i en inredningstidning och förundrades över alla dessa puttinuttiga shabbychikhem (som jag fått en bloggöverdos av). Jag fattar inte hur karlarna står ut bland alla volanger, hemmagjorda änglabokmärkesprydda pappersstrutar (?!), hjärtan och kransar och piff och puff! Jag hade fått krupp! Varenda vrå verkar vara full av dammsamlande piff och pynt.

Mitt hem är också lite shabby, men det beror på två barn som kör leksaksbilar och dockvagnar mot väggar och lister och tappar grejor i den vitmålade trappan så den är mer shabby än chic...

I bloggvärlden är jag mest fascinerad över de "modebloggare" som shoppar nya kläder som vi andra shoppar färskt bröd och mjölk...

:-D

Kram på dig, Cajsa! Tag gärna paus, men inte för länge...