torsdag, april 23

Snodde ett inlägg rakt av för det var så bra

Från min syster .
Tidningen Family Living's krönikör Emma Hamberg har verkligen träffat mitt i prick i ämnet curlingföräldrar, det senaste numret. Jag tillåter mig citera:"...Vi skedmatar våra barn idag. Sätter på ungarna hjälmar, knäskydd och haklappar och sondmatar dem försiktigt med näringsriktig mat (eller godis för den delen; när det ska mutas och tröstas obs! min kommentar). Vi är så sabla rädda att våra barn ska få ont någonstans. Men vi kan inte rädda ungarna från livet. Från sorger, misstag, felsteg och besvikelser. Det ingår. Livet är som ett stort paket fullt med tårar och skratt och blod och hjärtklappning och sårskorpor. Om vi tar bort det salta och bara behåller det söta blir det en sabla sliskig sockersoppa som inte gör någon gott..."
**********************************************************
Vilket sammanträffande att en telefonförsäljare ringde fem minuter innan jag läste det här och erbjöd mig en prenumeration på just Family Living och jag tackade JA! Gudnåde om de bara skriver om lyckade kändismammor och superstajlade hem. Då tänder jag grillen med tidningen på lördag och stackars den försäljare som ringer mig med ett fantastiskt erbjudande nästa gång.family-living

oqd2lhkv9cv0f280v212wxoudx5o7al

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag tror att det är så att man måste vara bestämd med dessa juli-99:or... Anna med sin W och jag med min L. De börjar ju bli stora och hjääääälp vad man har curlat...