måndag, april 6

Påskpysslar & photoshoptrixar

Snart läggdags, men jag måste bara testa lite nya photoshoptrix först. Tyvärr kommer inget resultat ikväll eftersom jag är alldeles för trött för att avsluta något. Dagen har varit full av händelser såsom ärenden på stan, shopping av påskris (ja, jag vet att det finns fulla skogen gratis, men jag orkade inte), fjädrar – rosa såklart eftersom Lilla M fick välja, luggklippning på lilla S (som gick jättebra. Min frisör skrattade när jag dukade upp mutorna – prinskorvar, vindruvor, påskägg och saftflaska). I pausen däremellan hann jag och Lilla M påskpyssla med besked. Vi klippte, klistrade, trädde snören och hängde upp. Bildbevis kommer. Lilla S sussade i vagnen. Nu ska jag bara dricka en kopp te innan jag stupar i säng. Imorgon är det jobb igen och i sanningens namn ska det bli ganska skönt! Fjällsemester och påskpyssel kan ta på krafterna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nyklippt liten S. Hon fick en redig “pannlugg” som min mormor skulle ha kallat det! I fjällen vägrade hon att ha solglasögon, men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Sötnosen, blev ju jätte snygg i nyfrillan! Ni såg ut att ha det så mysigt i fjällena. Inte långt kvar tills vi far nu, som jag längtar!
Kraam Sofia

Petra_p3a sa...

Åh hoppas att vi oxå kommer behöva solbrillor i fjällen... Här använder vi annars mest papperstussar, som vanligt snoriga i massor. Kram

Cathrin sa...

Jag LOVAR att jag är där på torsdag, annars så ses vi ju inte förrän nästa tisdag. Det kan aldrig vara bra för vårt föhållande. ;)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vilken söt text... Och vilken gullig gullunge den där lilla S är!

Skönt att du får lite ledigt nu efter semestern så att du får vila lite. Det är exakt så med vintersemester med alla kläder och all utrustning. Pust. Jag har mitt kvar... Men det blir roligt - när allt väl är packat. Kram!