söndag, april 12

Påskafton

Påskafton började med att Lilla M väckte oss 06:15 med kommentaren; –Nu ska jag ringa mormor för vi ska måla påskägg. Hon fick vänta en timme, men sen kunde hon inte hålla sig längre. Lilla M blev hämtad av mormor och resten av familjen for till stallet. M & Lilla S gick en promenad & jag tog en ridtur. Vi hann med en tur till Birsta också där både jag & M köpte nya joggingskor. Nu finns verkligen inga ursäkter. Efter utflykten bar det av hemåt. Duka & förbereda påskmiddag med mormor & morfar. Det var som vanligt gott & trevligt!

påsk blandat 057

påsk blandat 059 påsk blandat 062

Underbart goda påskbakelser & klassikern ägghalvor med majonnäs, räkor, rom & dill.

påsk blandat 077Resultatet av förberedelserna igår. Cheesecake med mangosås.

påsk blandat 067 Lilla S letar länge efter något gott i ägget.

påsk blandat 064Jag fick med mig ännu ett par skor hem, men de la Lilla M beslag på direkt. Ganska exakt nio nummer för stora, men vad gör väl det!

2 kommentarer:

Cattas liv och tankar sa...

Vad gott det ser ut!!! Skulle vilja ha receptet på cheesecake m mango.. Älskar Mango!!
kram kram o hoppas ni haft en underbar påsk!!/Catharina

Gårdsromantik sa...

Hihi!

Får mig osökt att tänka på Pippi!

Vilken underbar mat!

Glad Påk!
// Maud