måndag, februari 16

Äntligen!

Plötsligt känns allt bra igen! Nu ska jag vara igång. Jag trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att vara utan dator. Vårt datorhaveri slutade med att vi fick göra en fullständigt ominstallation av datorn. Usch & fy! Nu är den alltså tom förutom några få favoriter och de allra viktigaste programmen. Nu efteråt känns det riktigt skönt att vi rensat bort en massa skit, men när man är mitt upp i det är det inte kul alls. Jag har äntligen kommit igång med Photoshopkursen, men det är svårt och det är många funktioner jag inte får riktig kläm på, men det kommer väl. Jag antar att jag måste konsultera familjen Johnsson snart. Hon har hjälp mig förut. Tack!

Vad har vi haft för oss den senaste veckan då? Jag inte lyckats lägga in en enda bild, förutom två disktrasor. Nu har jag lätt abstinens och måste ut med några bilder illa kvickt!

feb 025 feb 133

Lilla M & Lilla S dansar. De leker faktiskt bättre & bättre för varje dag som går. Ingen är lyckligare än jag! Lilla M tränar med skidorna varje dag och det har verkligen blivit hennes favoritsysselsättning. Det spelar ingen roll om vi går en promenad runt kvarteret, till affären, eller åker i skidspåren – hon har alltid skidorna på!

feb 132

Lilla S njuter i vagnen på morgonens prommenad.

1 kommentar:

Annelie Johnsson sa...

Med "Flatten Image" betyder att du måste lägga samman alla lager du jobbat med för att det ska funka att göra fler förändringar. Jag har som vana att alltid göra det efter varje steg jag gjort i bilden. Du hittar det i Layer/ Lager Flatten Image/ Lägg samman synliga i menyraden längst uppe. När du sen ska göra vinjetteringar är det bättre att börja med lite mindre mjuk pensle och börja i liten skala än tvärtom, då resultatet inte alltid blir helt lysande med för skarp kontrast, vinjetteringen ska anas bara.

Lycka till nu
Kram!!