torsdag, februari 26

Vemdalen

Trots att jag i mitt tidigare inlägg var ganska så trött på snö & vinter ser jag mycket fram emot vår fjällsemester. Om fyra veckor packar vi bilen och åker till Vemdalen. Och jag kan lova att den blir fullpackad. Eftersom Lilla M älskar att utöva vintersporter och vår bil ser ut som den är packad för två semesterveckor i fjällen, när vi bara ska på dagis en helt vanlig dag. Då kan ni kanske tänka er hur den ser ut när vi ska till fjällen på riktigt, i en hel vecka! Vi kommer att se helt intryckta ut. Som när Mimmim och Wilmer for till badstranden med en uppblåst jättekrokidil i bilen! Alltså, jag skrattar ihjäl mig när jag tänker på det. Jag ser det framför mig. Apropå det ska Mimmim hämta pluttarna på dagis idag. Jag ringde henne förrut och uppdaterade henne på vad som skall hem, eftersom de är lediga imorgon. Skridskor, hjälm, skidor, stavar, pjäxor, fleecebyxor & tröja, overall, täckbyxor, jacka, 2 par vantar, 2 mössor & tjockesockar. Det var Lilla M. Vagn, fårskinnsfäll, åkpåse, overall, fleeceoverall, lovikkavantar, tjocka lekvantar, sovmössa, varm mössa, tuttar & snuttar. Och du, glöm inte barnen! Lägger in en fin vinterbild, så ni i värmen också kan njuta lite!

Bild: www.skistar.com

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Det tackar vi för! Vi saknar snön... Jag har bara regn hos mig...

♥ mamman i huset ♥ sa...

Det där med packning när man har barn är lite speciellt. HUR MYCKET SOM HELST BEHÖVS. Ingen idé att åka bort för en natt bara, eftersom det behövs nästan lika mycket då.

Ha det bra!