torsdag, februari 5

Ständig "backlog"

Torsdag= Happy day! Borde det i alla fall vara, men idag känner jag mig grymt osugen på ridlektion. Det har aldrig hänt förut, men jag antar att det är för att vi ständigt har en "backlog" i vår familj. Vi hinner liksom aldrig ikapp. Det finns en del saker som jag absolut måste ta tag i och det hänger över mig. Vad sägs om:
1. Strukturera upp städskåpet i tvättstugan, nu när vi köpt prylar på IKEA och allt.
2. Rensa bort alla kläder som blivit för små, för trasiga och för omoderna. Gäller HELA familjen.
3. Torka ut besticklådan som är full av äckliga smulor.
4. Fixa till "min" toa. Har potential att bli riktigt fin, men är i dagsläget ett ställe där man på sin höjd smetar på lite halvtorr mascara och duttar lite rouge på kinderna.
5. Ordna ett bra system för mina stallkläder. Just nu ligger en del i en hög på skohyllan i tvättstugan, en annan liten del i förrådet och den sista delen står i garaget. Därbland mina läderridstövlar för 3000 kr. (De borde hänga nysmorda i en stövelhängare på något varm ställe).
6. Suck.
7. Köpa stövelhängare
8. Måla TrippTrapp stolen i den häftigt, svarta, blanka färg som jag köpte för ca 6 månader sedan.
9. Måla vår kökspall vit. Även den med färg som köptes för 6 månader sedan.
10. Suck.
11. Påbörja ett tal till min bästa vän som gifter sig om tre veckor.
12. "Photoshoppa" lite så vi kan byta ut fyra år gamla kort i några av våra ramar.
13. Baka till min födelsedag.
14. Läsa Good Enough av Elizabeth Gummesson.



Jag slutar 14:30 idag och då blir det raka vägen upp till dagis, stuva in Pluttarna i bilen och köra försiktigt ut till Midlanda. Vi ska hämta upp M & M som kommer från Kanarieöarna. De är efterlängtade!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Cajsa! Såg att du skrivit på min blogg...Om du är sugen på att beställa något så kom ihåg att du även kan bestämma själv vad det ska stå på skylten...även teckensnitt. Mvh Linda

Cathrin sa...

Det där med besticklådan är så sant! Så sjukt trist!

Anonym sa...

Ja du.. det finns så många måsten egentligen!!!
det är så svårt att ta sig tid till alla dom där sakerna...

♥ mamman i huset ♥ sa...

Nämen du, vad många måsten... Rensa först bort alla suckar och sedan gör du det som verkar roligast!

Ha det gott och njut av helgen, sucka inte så mycket allt blir gjort förr eller senare ändå!

Kram!

s.m.i.l.e sa...

Skulle kunna vara min lista... Förutom stallpunkten. Jag har aldrig i mitt liv varit i närheten av en häst. :-)

Men vilken fin klänning du köpt! Och vilka Polarn-fynd! Hmm... skulle kanske ta en sväng på stan till helgen...

kram på dig! Imorgon är det fredag! fredag! fredag!